divendres, 9 de novembre del 2012

La volta als Annapurnes i el Camp Base.

Namaste!
Be, sera molt dificil resumir el que he viscut aquests dies, pero fare un esfors. Tot i l'esfors, em deixare coses al tinter per no aburrir-vos i perque quan torni em convideu a dinar per a que us expliqui tot allo que no va cabre a la xarxa.

Els desnivell que us poso es entre el poble mes alt i el mes baix, aixo no significa que sigui el desnivell acumulat.

Dia 1 (28-10-2012)
Distancia: 33km
Distancia total del trekking: 33km
Desnivell: 1320m (+)
Temps: 8h 43min
El Trekking va comensar a Bulhbule. Progressivament la flora anava creixent convertint-se en una selva amb micos, molts dragonets, serps etc. El cami es una pista que compartim 4x4, caravanes d'ases, portejadors i caminants i de les parets verticals que l'envolten les cascades fan concurs a veure quina es mes maca. Si he de destacar algun poble d'aquell dia destaco Tal: es un poble en la conca d'un antic llac. Un desert blanc enmig de tanta selva. Acabo a Bagarchap, on passegen els ponis pels carrers. La companyia de la nit es molt agradable: gent jove i uns guies i portejadors que flipen amb el meu pessim nepali.

Dia 2 (29-10-2012)
Distancia: 39km
Distancia total del trekking: 72km
Desnivell: 1170m (+)
Temps: 9h
El paisatge va canviant a mesura que descubreico noves valls. De cada cop mes selva amb mes cascades, passo a veure la cara del Panrga Darda. Es una impressionant paret a dibuixos de l'erosio glaciar. Els pobles per la seva banda son cada cop mes tibetans: gompes (temples), banderetes budistes, parets manis (les rodetes)estupes, parets om... El poble on acabo es Humde. Es un poble envoltat de cascades glacades i de cims amb temples o banderes budistes enmig d'un desert groguenc al mes estil estepa mongola. Pels carrers hi pastures cabres, ponis i bufals. Te un toc al Far West, doncs a moltes portes hi ha caps de bufal o iak!
A la nit la companyia no va ser molt bona al principi, una gent nord europea amb comentaris forca racistes amb els portejadors i guies. Pero al final va ser immillorable, doncs vaig acabar sopant amb dos nepalis que estaven celebrant que els acabaven de contractar una expedicio comercial liderada per un frances anomenat Polo (o Paolo) com a cuiners i muntadors de CI i CII per a la propera temporada al Camp Base de l'Annapurna. Quin riure de nit!

Dia 3 (30-10-2012)
Distancia: 8km
Distancia total del trekking: 80km
Desnivell: 210m i 560m (+)
Temps: ---
El tercer dia vaig arribar a Manang, que esta a una hora i mitja de Humde pero es el poble recomanat per aclimatar-se a l'alcada. El poble es com Humde pero mes maco: estupes, bufals pels carrers, banderoles, parets manis... Molt a l'estil tibeta. Quan vaig trobar el lloc mes barat del poble vaig instalar-m'hi i la veritat es que era impressionant. La terrasa i la meva habitacio tenia vistes a un petit llac i a la cara d'una glacera! Com era ben d'horeta pel demati i no sabia que fer vaig apropar-me a la glacera de l'Annapurna III. Per primera vegada sentia que complia el meu somni, estava tocant, veient, respirant una glacera de l'Himalaia... la sensacio es indecriptible, nomes qui ha fet realitat un somni la coneix.
A la nit vaig sopar amb una parella de catalans: el Ricardo (o Luis?) i la Montse, que molt i moltes de vosaltres la coneixeu: es la Maribel de La Riera. Jo com que no veig tele m'ho va haver de dir...

Dia 4 (31-10-2012)
Distancia: 30km
Distancia total del trekking: 110km
Desnivell: 1560m (+)
Temps: 9h 12min
I jo havia vist que des de Humde s'hi feia un trekking de 2 o 3 dies per aclimatar-se: es pujava al Tilicho Tal (llac Tilicho) que diuen que es el llac mes alt del mon a 5000m aprox. Doncs vaig apostar amb les noies del lodge que anava i tornava en un dia i... i per dinar alla em tenien!
Pel cami em vaig trobar una gent estupenda de Granollers, que resulta que estaven al mateix lodge que jo. A lo baratu!

Dia 5 (1-11-2012)
Distancia: 17km
Distancia total del trekking: 127km
Desnivell: 1310m (+)
Temps: 5h 26min
De Manang vaig petar al High Camp del Torung La, o el que es el mateix: al Camp d'Alcada del Pas de Torung. El cami estava ple de iaks peluts i enormes. Son maquissims i mansos com ells sols. Aquest pas es el mes conflictiu per l'alcada, per aixo cal aclimatar-se. El camp d'alcada esta a 4850m i te unes vistes impressionants de l'AnnapurnaIII i del Gangapurna. Vaig intentar llegir el llibre que m'he comprat, pero crec que la falta d'oxigen feia que el meu cervell no acceptes l'angles per lectura. Despres de dinar van apareixen el Robert, l'Agusti i el Marsal i vam decidir compartir habitacio i fer junts les seguents etapes. El sopar va ser compartit amb uns israelians i israelianes: perfecte per trencar prejudicis! Cap dels quatre va dormir gaire be aquella nit... l'alcada suposo. 

Dia 6 (2-11-2012)
Distancia: 14km
Distancia total del trekking: 141km
Desnivell: 566m(+) 1616 (-)
Temps: 4h
Aquest va ser el dia de passar el Pas de Torung. Vaig atacar amb el Robert i la veritat que la manca d'oxigen es tota una experiencia! Em treia el buff de la boca perque pensava que m'ofegava, i un sprint no aribava al minut!
Ens vem passar el dia fent el turista per Muktinath tots quatre. L'endema caminariem junts.

Dia 7 (3-11-2012)
Distancia: 31km
Distancia total del trekking: 172km
Desnivell: 1210m (-)
Temps: 7h
Aquest dia vem caminar tots quatre junts per una pista enmig d'un desert pentinat per un frot vent. Poca gent camina aquesta etapa, la majoria agafa jepp a Jomson, pero crec que es tota una experiencia. Es un desert... recordo com els voltors s'enlairaven de terra a poc metres de nosaltres! Un desert entre parets verticlas, com sempre! El Marsal va aguantar com un valent fins a Tukuche amb un peus que semblaven passats per liquadora!

Dia 8 (4-11-2012)
Distancia: 39km
Distancia total del trekking: 211km
Desnivell: 1390m (-) 735 (+)
Temps: 9h 46min
Aquest va ser un dia molt dur per a mi, vaig decidir que volia tornar a agafar el meu ritme i vaig acomiadar-me dels companys dels darrers dies. Molt bona companyia d'unes grans persones amb grans converses, algunes de les quals tinc per pair. El paisatge desertic va anar omplint-se de verd fisna ser un humit paisatge selvatic. El cami comensava lleugerament en baixada amb pels peus del Daulaghiri i agafa empenta avall fins a Tatopani (Tato=calent Pani=aigua), vila d'aigues termals, pero jo vaig continuar per unes dures escales que pujaven entre bananers, marihuana, bambu i milers de plantes mes i em destrossaven els genolls. Fins a Sika, on no hi havia ni Deu.

Dia 9 (5-11-2012)
Distancia: 26km
Distancia total del trekking: 237km
Desnivell: 995m (+)
Temps: 9h 51min
El llarg cami d'aquest dia era l'enllas del circuit dels Annapurnes al trekking del Camp Base. Son milers d'escales que pugen i baixen entre una selva humida i que has de compartir amb caravanes d'ases i de japos sorollosos. Un dia de tortura en un lloc idilic. Vaig acabar  en un lodge d'unes noies sherpes amb vistes al Machapuchare, una muntanya sagrada, prohibida d'escalar. Aquest dia em vaig quedar dormit escribint el diari...

Dia 10 (3-11-2012)
Distancia: 18km
Distancia total del trekking: 255km
Desnivell: 1770m (+)
Temps: 7h 49min
Aquest dia es el que vaig arribar al que li diuen ABC (Annapurna Base Camp). Es impressionant notar tan de fred a les mans quen o pots escriure si no te les escalfes al foc, o no tens forsa per p[insar el plastic d'un paquet de galetes i obrir-lo... Pero el mes impressionant es estar al peu d'una muntanya que es un mite, veure't alla baix. O veure les plaques commemoratives de dos herois que el cos els hi resta en aquell monstre precios que tens davant... Ja veureu el video. 
Va donar la casualitat que dels tres lodges que hi ha al CB, en el que jo hi era hi havia una estelada al bar! Quina canya! I a la nit... hahaha, els nepalis flipaven amb el que menjava! I com els hi feia gracia lo de la llengua, com sempre, m'acabaven mimant un munt! "menja germa petit" em deien!

Dia 11 (7-11-2012)
Distancia: 22km
Distancia total del trekking: 177km
Desnivell: 2300m (-)
Temps: 7h 17min
Vaig veure la sortida del sol a l'Annapurna en un lloc privilegiay i tot sol, recomanat per un cuiner del lodge. Despres de l'espectacle vaig comensar a baixar. Molt dur, ja tenia ganes d'acabar els dies de caminar. A Chhromrong vaig coneixer en Jose  i el Miguel, que anaven a unes aigues termals a 40 minuts... aquell dia m'ho mereixia! Vem estar mes d'una hora en remull!

Dia 12 (8-11-2012)
Distancia: 19km
Distancia total del trekking: 298km
Desnivell: 1000m (-)
Temps:6h 8min
Aqui el tram final ja. M'acomiado del Juan i el Miguel amb la proposta (que acceptare) del Juan de fer el CB del Makalu. A la paradeta del control de l'ACAP (Annapurna Conservation Area Project) flipen amb els meus temps. Em diuen que son record. Jo els pregunto si hi ha algun premi, com un permis per un altre circuit o xocolata. Van riure de mi pensant que era broma.

I ara estic a Pokhara! Pero el que estic fent ve un altre dia... poder dema!
Namaste!


3 comentaris:

  1. Envidia, que envidia, debe ser impresionante, con tus relatos nos imaginamos los lugares. Disfruta de todo.
    Juan

    ResponElimina
  2. Quina passada totes les sensacions que has explicat i descrit! i per fi ha pogut complir un dels teus somnis! tenim ganes de veure més fotos i aquest video que diu!

    Nosaltres ja tenim els bitllets cap a Vietnam! yupi!

    Petons!

    Laura C.

    ResponElimina

Gràcies per deixar notícies teves. No t'estressis si trigo en respondre, de totes maneres agraïré saber de tu!